{? - ?}
?

[]

[????.??.??]

1.Se6 Krále je třeba zahnat ke správnému rohu. K tomu použijeme manévr jezdce ve tvaru "W". Střelec se proto zapojuje do hry, aby černému králi "vzla" pole b1. 1. ... Kc1 2.Jc2 První tah jedzcem ve tvaru "W". \ 2. ... Kb1 3.Sd5 Tempo střelcem, král musí opustit b1. 3. ... Kc1 4.Sa2 Dle plánu-odebral černému pole b1. 4. ... Kd1 5.Jd4 Druhý tah ve tvaru "W". / (takže už máme část W : dva tahy jezdcem V) 5. ... Kc1
    [ 5. ... Ke1 6.Kd3 Kf2 7.Je2 Kf3 8.Se6 Kf2 9.Sd5 Kf1 10.Ke3 Ke1 11.Sb3 Kf1 12.Jf4 Kg1 13.Ke2 Kh2 14.Kf2 Kh1 15.Je2 Kh2 16.Se6 Kh1 17.Jg3+ Kh2 18.Jf1+ Kh1 19.Sd5# ]
6.Je2+ Třetí část písmena "W". \ Střelec brání králi vstoupit na b1, jezdec mu teď "sebral" pole c1. 6. ... Kd1 7.Kd3 Ke1 8.Ke3 Kd1 9.Sb3+ Jezdec kryje pole c1, střelec ubírá králi pole d1. 9. ... Ke1 10.Jf4 Čtvrtý tah jezdcem dokončuje "W". \/\/ 10. ... Kf1 11.Sc2 Ke1 12.Jg2+ Jezdec pokračuje v psaní véčka : \/\/\ 12. ... Kf1 13.Kf3 Kg1 14.Sd3 Střelec opět tlačí krále ke správnému rohu. 14. ... Kh2 15.Jf4 Krále nesmíme pustit a jezdec se chystá k závěrečnému matovému obrazci. 15. ... Kg1 16.Kg3 Král musí stát na "jezdcovou vzdálenost" od rohového pole. 16. ... Kh1 17.Sc4 Tempo střelcem, jiná možnost je:
    [ 17.Sf5 Kg1 18.Sh3 Teď nedostane černý mat v rohu, ale na sousedním poli. 18. ... Kh1 19.Sg2+ Kg1 20.Je2# Nebo mat jezdcem na h3. ]
17. ... Kg1 18.Jh3+ Kh1 19.Sd5#
*

Created with Scid